Bada

by Andreas | torsdag, januari 14, 2010 in |

Kl. 07.40

Jag minns första gången vi badade Hugo. Det var på BB och BB-tanten fick visa oss hur man gjorde. Sen tog det ett tag innan vi gjorde det helt själva hemma. Man var otroligt försiktig och höll ett stadigt grepp runt axlar och huvud.

Nu för tiden älskar Hugo att bada. Han plaskar omkring med ett stort självförtroende där i badkaret. Han tror han är kungen av vatten. Men då och då går han på en nit och får en rejäl kallsup. Då är det inte lika roligt längre. Men det glöms snabbt bort och han är åter kungen.

Allt ska smakas på


En koncentrerad badHugo

2 kommentarer:

  1. Tova on 14 januari 2010 kl. 12:03

    Tack så mycket!

    Hehe, kan förstå att man känner sig lite "handikappad" där i början, själv har jag ju inte ens tagit en bebis sen typ min yngsta syster föddes.
    Men antar att allt kommer komma rätt naturligt efter förlossningen, och att BB-tanterna visra en hel del hur man ska göra och så ;)

     
  2. Emma-Lou on 14 januari 2010 kl. 14:18

    Det är ju mysigt att bada. Hur gammal är Hugo nu? :)

    SV: Du får tillaga de maträtterna du, recepten finns upplagda i bloggen. Jag länkade väl i inlägget, tror jag?! :)

     

Pappabloggen

Andreas heter jag och bor, tillsammans Linda och Hugo, i Järved, som ligger en bit utanför Örnsköldsvik. Lördagen den 4 april -09 föddes vår underbara och efterlängtade son Hugo. Om detta och mycket annat kommer ni att kunna läsa om här.

Kontakta mig

andreas.blogg@live.se


Bloggsidor