Ett lite väl långt inlägg

by Andreas | onsdag, december 02, 2009 in |

Godkväll i stugorna.

Ja, nu var det ett tag sen man var här och kollade läget. Mycket vatten har runnit under broarna sen sist. Hugo har hunnit ta studenten, skaffat jobb och flyttat hemifrån. Eller kanske inte riktigt så.

I lördags var jag, Lars och Stefan på match. Och vilken match det blev. Redan under presentationen kände jag mig så nöjd med livet att det nästan kunde vara läge att dra sig tillbaka. Först kom Foppa, sen Sundström och sist, med stående ovationer, gled Macke in på isen. En mäktigare upplevelse på en hockeyrink har förmodligen aldrig ägt rum. Sen att Modo krossade Rögle var en trevlig bonus.

Dessutom var det ett riktigt trevligt barhäng i pauserna.

I söndags var det dags för barnkalas. Lars dotter fyllde fyra och Hugo var bjuden. Var också det mycket trevligt. Ja, inte som hockeyn, men ändå.

I måndags var jag och skrev prov. Kändes nog som att jag klarade det galant. Snart är det över och jag ska vara pappaledig. Den 18 januari är det jag och Hugo som gäller på dagarna. Härligt.

Ser nu att jag fått svar på provet. Och jag blev godkänd. Vad var det jag sa? Va?

Igår, tisdag, började Linda så smått att jobba igen. Två halvdagar i veckan blir det fram till mitten av januari, då hon kör igång på allvar. Hugo och jag donade här hemma.

Idag jobbade Linda eftermiddag och jag och Hugo tog oss en långpromenad. Hugo har det otroligt bra som får ligga och vräka sig där i vagnen. Själv är jag helt knäckt.

Ja, det var väl bara det för nu.

Hej.

0 kommentarer:

Pappabloggen

Andreas heter jag och bor, tillsammans Linda och Hugo, i Järved, som ligger en bit utanför Örnsköldsvik. Lördagen den 4 april -09 föddes vår underbara och efterlängtade son Hugo. Om detta och mycket annat kommer ni att kunna läsa om här.

Kontakta mig

andreas.blogg@live.se


Bloggsidor